Nou contracte a l’IdISBa: Alejandro Ruiz Moreno s’incorpora al grup de Metabolisme energètic i nutrició (GMEIN)

L'IdISBa incorpora Alejandro Ruiz Moreno, que s'uneix al grup de recerca Metabolisme energètic i nutrició (GMEIN) mitjançant un contracte vinculat a projectes de recerca orientats a la implantació de la medicina personalitzada de precisió.

Aquest contracte s'emmarca en iniciatives de recerca coordinades amb diferents institucions a escala estatal, orientades a integrar informació clínica d'atenció primària i hospitalària amb l'objectiu de millorar la prevenció, el diagnòstic i el tractament de malalties des d'una aproximació personalitzada.

Una incorporació per avançar en la nutrició i el metabolisme aplicats a la salut

Amb aquesta incorporació, el grup GMEIN reforça les seves capacitats d'investigació en àrees clau com el metabolisme energètic, la nutrició i les malalties associades, contribuint a l'anàlisi de factors clínics i poblacionals des d'una perspectiva integradora i multidisciplinària.

El projecte en què participa es basa en l'ús de dades clíniques i epidemiològiques per desenvolupar estratègies més eficients en salut, amb especial èmfasi en la recerca translacional i en la transferència de coneixement cap a la pràctica assistencial.

Un impuls a la medicina personalitzada

La incorporació d'Alejandro Ruiz Moreno s'alinea amb els objectius estratègics de l'IdISBa de promoure la medicina personalitzada, basada en l'anàlisi integrada de dades i en la col·laboració entre centres d'investigació.

Aquest tipus de projectes permeten avançar cap a models assistencials més adaptats a cada pacient, millorant l'eficàcia dels tractaments i la qualitat de vida de la població.

Aquest contracte està finançat per la subvenció de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (Direcció General d'Investigació en Salut, Formació i Acreditació) i pot ser objecte de cofinançament, en un 60%, amb càrrec al Programa FEDER 2021-2027 de les Illes Balears.

Comparteix aquesta noticia